پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 181743
ايران دومين نرخ سود بانکي بالاي جهان را دارد
تاریخ انتشار : 1394/03/20 08:41:40
نمایش : 1178
کارشناس ارشد مسائل بانکي گفت:ايران در جهان رتبه دوم را از لحاظ نرخ بالاي سود سپرده ها و همين طور نرخ بالاي سود تسهيلات بانکي دارد و رقابت براي جذب سپرده هاي مردمي و نقدينگي با نرخ سود بانکي بالا به ادامه حيات صنعت بانکداري آسيب مي زند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، بهنام بهزادفر اظهار داشت: البته نرخ تورم در اقتصاد ايران هم در جهان رتبه بالاتري دارد و بايد براي تک رقم کردن نرخ تورم تلاش کنيم که براي ساماندهي مسائل اقتصادي و رونق توليد ورشد پايدار يک اجبار براي سياست گذاران اقتصادي محسوب مي شود.


وي گفت: موفقيت هاي دولت در دو سال اخير در زمينه کاهش نرخ تورم بسيار ارزشمند بوده است و امروزه به تقريبا هسته سخت نرخ تورم رسيده ايم و کاهش نرخ ۱۵ درصدي به زير ۱۰ درصد با هوشمندي زياد و مديريت کارآمد و همچنين هدفمندي بالاي سياست هاي اقتصادي امکان پذير است.
اين کارشناس بانکي افزود: با توجه به رکود بخش توليد و از طرفي ديگر نرخ بالاي سود بانکي براي سپرده ها و تسهيلات به نظر مي رسد بانکها و موسسات مجاز و غير مجاز مالي سودهاي بالا را باجذب نقدينگي جديد پرداخت مي کنندو اين روند در آينده به افزايش مطالبات غير جاري ( معوقات)‌ منجر خواهد شد که هم اکنون بيش از ۱۰۰ هزار ميليارد تومان و نسبت به مجموع تسهيلات بانکي به ۱۴ درصد هم مي رسد در حاليکه اين نسبت درکشورهاي هم تراز ايران به حدود ۵ درصد بالغ مي شود.

بهزادفر گفت:‌ ورود بانکها و موسسات مالي به عرصه هاي بنگاه داري و شرکت داري هويت کارهاي بانکي آنها را خدشه دار کرده است که اميدواريم با سياست هاي دولت يازدهم بخش بانکي کشور از اين فعاليت ها خارج شود و فقط براي تجهيز منابع مالي به نفع سرمايه گذاري هاي بخش خصوصي بپردازد.
وي افزود:‌اگر نرخ تورم به زير۱۰ درصد برسد در آن صورت هم مي توانيم براي کاهش نرخ سود سپرده ها و تسهيلات بانکي اقدام کنيم و اقتصاد ايران براي رسيدن به اين اهداف نياز دارد تا قدرت رقابت پذيري محصولات و کالاهاي خود را بازارهاي منطقه اي و جهاني افزايش دهد.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html